Thursday, March 20, 2014

Griffiths Sah Main Bol Ngan Team Sarawak FA

Sudarsono menegaskan FAS tidak akan terburu-buru tambat pemain import baharu

KUCHING: Sarawak sikkan terburu-buru ngambik pemain import baharu sebaik jendela perpindahan pemain dibuka pada 23 Mac tok.

Presiden Persatuan Bola Sepak Sarawak (FAS), Datu Sudarsono Osman madah, persatuan akan memanfaatkan sepenuhnya tempoh tersebut untuk encarik pemain yang benar-benar berkualiti.

“Jendela perpindahan pemain adalah peluang terbaik kamek orang untuk memperkuatkan skuad bagi menghadapi saingan Liga Super yang semakin kompetitif.

“Justeru ya, kamek orang sik gago nak terburu-buru dan akan memastikan hanya pemain terbaik diambik,” katanya time sidang media memperkenalkan pemain import baharu Sarawak, Ryan Alan Griffiths di Stadium Negeri ari marek.

Menurutnya agik, saingan Liga Super yang semakin sengit mendesak FAS untuk memastikan hanya pemain berwibawa dan mampu membantu skuad diembak masuk.

Jendela perpindahan pemain akan dibuka dari 23 Mac hingga 22 April depan dengan Sarawak dijangka akan ngambik sorang agik pemain import baharu bagi menggantikan Milorad Janjus yang mengalami kecederaan.

Manakala penyerang dari Bosnia Muamer Salibasic dijangka akan dikekalkan oleh FAS.
Menurut Sudarsono, Muamer agik diperlukan oleh skuad namun ia bergantung kepada tahap kecergasannya.

“Apa gunanya mempunyai kemahiran yang tinggi mun sik dapat diturunkan,” ujarnya.
Dalam masa ya, Griffiths mengikat kontrak jangka masa panjang dengan Sarawak sampey musim depan.

Beliau menggantikan penyerang dari Iran Alireza Abbasfard yang digugurkan oleh FAS dan akan menggunakan jersi nombor 29.

Ketika ditemuramah, ayah kepada dua orang anak ya dah lamak maok main ngan team Sarawak setelah nengar nasihat dari pemain lagenda Sabah, Scott Ollerenshaw.

“Sarawak adalah pasukan yang baik dan dibimbing oleh salah seorang jurulatih terkemuka,” katanya.
“Ia sigek penghargaan bagi saya kerna dapat bermain dengan Sarawak dan saya akan coba sedaya upaya membantu skuad mencapai lebih banyak agik kejayaan.”

Sepanjang kariernya, bekas penyerang Adeliade United ya pernah nyarung jersi kebangsaan Australia (2006- 2008) selain menyertai beberapa kelab di Liga Australia, China dan Romania.

Griffiths, 33, pernah muncul penjaring terbanyak selama dua musim berturut-turut ketika menyertai Newcastle Jets selain penjaring terbanyak Kejohanan Piala Asia ketika menyarung jersi Beijing Guon dari 2009-2010.

Beliau hanya mula beraksi pada perlawanan menentang Selangor di Stadium Negeri pada 25 Mac tok.

Credit post by BORNEOPOSTONLINE

No comments:

Post a Comment