Friday, February 14, 2014

Skuad Piala Presiden Atasi Skuad Perlis 3-1

SKUAD Piala Presiden Sarawak melakar kemenangan pertama setelah mengatasi skuad Perlis 3-1 dalam aksi di Stadium Negeri, Petra Jaya Kuching petang semalam. 

Anak jati kelahiran Kampung Telaga Air, Kuching Abdul Razak Abdul Rahim menjaringkan dua gol (minit ke-33 dan 74), manakala satu lagi gol disumbangkan oleh bekas penyerang SEG FC, Nor Azizi Ramlee seawall minit keempat. Sementara gol tunggal pelawat (Perlis) dijaringkan oleh Danial Rusdi minit ke-76 menerusi sepakan penalti.

“Para pemain telah menunjukkan satu kebangkitan hebat yang memberikan tiga mata bermakna kepada kami,” kata jurulatih Sarawak, Johnny Dominicus. Menurut Johnny, pemain telah melaksanakan tugas dengan baik dan mempraktik segala yang diarahkan. 

Sarawak yang menguasai permainan sepatutnya boleh menambahkan jaringan sekiranya beberapa lagi peluang disempurnakan melalui Eugene Thompson Thomas, Shreen Tambi dan Abdul Rahim Abdul Razak. 

Sarawak akan menentang Negeri Sembilan dalam aksi di Paroi Isnin nanti (17 Februari). Dalam tiga perlawanan sebelum ini menyaksikan Sarawak kalah 4-0 kepada Kedah, tumpas 4-1 kepada Kelantan dan tumbang 1-0 kepada Felda United.

No comments:

Post a Comment