Friday, February 28, 2014

Salibasic Mungkin Disingkir?

Jurulatih Sarawak, Robert Alberts memberikan tempoh dua minggu lagi kepada Salibasic untuk mula berlatih atau berdepan penyingkiran. Ini kerana Sarawak sekarang ini terdesak untuk mendapatkan penyerang import asing hebat. 

Lagi pula, dua lagi import luar negara iaitu Milorad Janjus dan Alireza gagal menunjukkan persembahan yang diharap-harapkan. Kualiti mereka hanya bertaraf biasa-biasa sahaja. Malah Alireza gagal menunjukkan kualiti penyerang import. 

"Saya memberikan tempoh dua minggu untuk Salibasic menjalani latihan, jika tidak kami harus mencari alternatif yang lain," kata Alberts.

"Dalam kes Alireza yang jelas tidak mampu memberikan sumbangan kepada pasukan, maka kami bersetuju untuk mencari pengganti," jelasnya.

Selain itu, Alberts turut ’pening kepala’ memikirkan seorang lagi pemain import iaitu Milorad Janjus. 
"Janjus telah pun menjaringkan tiga gol, namun kami tidak rela mempunyai pemain import yang berwatak ’penumpang’. Ini kerana kami memerlukan tiga pemain import asing yang boleh membantu pasukan," kata Alberts. 

"Pemain import asing merupakan pemain penting yang boleh memberikan sumbangan besar kepada pasukan dan untuk kepentingan pasukan saya mungkin akan menukar Salibasic jika dia tidak sembuh pada masa yang telah ditetapkan," tegas Alberts. 

"Kami mempunyai enam perlawanan yang sukar dan tidak tewas. Ia memberi gambaran kekuatan pasukan," jelasnya.

"Namun kami merupakan kelab yang profesional dan kami perlu lebih profesional apabila ia mengenai perpindahan pemain," ujar Alberts.

Salibasic hanya sempat bermain selama 18 minit ketika menentang ATM dalam aksi pembukaan Liga Super 2014 sebelum ditimpa kecederaan serius yang mengambil masa yang agak lama untuk sembuh.
Sarawak kini berada di tangga ketiga carta Liga Super setelah melalui lima perlawanan. 

Sarawak akan menentang skuad T-Team pimpinan Azrai Khor Abdullah pada Sabtu depan (8 Mac) dan akan menentang Lions XII di Kuching pada 15 Mac (Sabtu).

No comments:

Post a Comment